top of page

Zastępstwa w lekcjach indywidualnych muzyki – szansa, a nie przerwa w nauce!

  • Zdjęcie autora: Joanna Włodarczyk
    Joanna Włodarczyk
  • 30 wrz
  • 1 minut(y) czytania

Często myślimy, że gdy „naszego” nauczyciela nie ma, lekcja jest mniej wartościowa. Tymczasem zastępstwo może być dla ucznia ogromną inspiracją i bodźcem do rozwoju.   Inny pedagog to: • nowe spojrzenie na grane utwory, • świeże metody pracy, • pomysły na ćwiczenia, które mogą zostać z uczniem na długo. Takie spotkania uczą też elastyczności i otwartości – bo w muzyce, tak jak w życiu, warto umieć odnaleźć się w różnych sytuacjach i korzystać z tego, co daje nam różnorodność.  Uczniowie, którzy mają okazję doświadczyć różnych stylów nauczania, często stają się bardziej samodzielni i pewni siebie. A dodatkowo odkrywają, że muzyczna społeczność to współpraca, a nie tylko relacja z jedną osobą.   Dlatego zamiast traktować zastępstwo jako „plan B”, potraktujmy je jak wyjątkową okazję do rozwoju. Każda lekcja – niezależnie z kim – to krok do przodu! A Ty? Masz jakieś ciekawe doświadczenia z zastępstw podczas lekcji muzyki?


 
 
bottom of page